Blog

2. januar 2019

Hvad er det nye Global Site Tag i Google Analytics?

Det nye Global Site Tag (gtag.js), er den nyeste sporingskode teknologi i Google Analytics. Dermed erstatter den det tidligere Google Universal Analytics (analytics.js) Global Site Tag er designet og udviklet til at gøre tagging nemmere på dit website. Det er udviklet af Google Tag Manager udviklerne hos Google og erstatter som nævnt den “gamle” sporingskode. […]

Google Analytics
2. december 2018

3 trin til hurtigst at spore dit salg i Google Analytics

Google Tag Manager (GTM) har mange fordele når det drejer sig om mindre og større webshops. Når du har besluttet at bruge Google Tag Manager, så vil du højst sandsynligt også gerne flytte din Google Analytics (GA) installation over til GTM. Dog er den svære del ehandelssporingens (ecommerce tracking på engelsk) funktionalitet med GA. Du […]

Google Tag Manager
6. november 2018

Sådan opsætter du Google Analytics på WordPress

Har du en webshop på WordPress systemet, så har du måske allerede Google Analytics installeret. Du oplever dog alligevel at tallene er mangefulde i WordPress backend og at du gerne vil have mere indsigtsfulde data end blot ordrer antal. Her kræver det mere end blot at implementere den basale Google Analytics opsætning, da ehandelssporingen er […]

Google Analytics
10. oktober 2018

Sådan sporer du salget på Magento i Google Analytics

Har du en webshop på Magento webshop systemet, så har du måske allerede Google Analytics installeret. Alligevel kan der være udfordringer med at få tallene til at passe og at få ehandels tallene fra Magento over i Google Analytics. Det kræver nemlig ofte mere end blot en statisk opsætning, som skal gøres én gang. Derfor […]

Google Analytics
14. september 2018

Sådan sporer du salget på Prestashop i Google Analytics

Har du en webshop på Prestashop systemet, så har du sikkert allerede Google Analytics installeret. Alligevel er der mange som bøvler med at få tallene til at passe og at få ehandels tallene fra Prestashop over i Google Analytics. Det er nemlig “desværre” ikke blot en statisk opsætning, som skal gøres én gang. Derfor kan […]

Google Analytics
24. august 2018

Sådan bruger du UTM tags i Google Analytics

UTM Tags er altid en fordel at anvende så du kan få et mere præcist indblik i hvor trafikken kommer fra og hvordan denne trafik performer i forhold til konverteringer. For at gå lige til sagen vil vi tage udgangspunkt i trafik fra en email marketing kampagne. Email links uden UTM tags Lad os forestille […]

Google Analytics
22. august 2018

Sådan tracker du knap kliks med Google Tag Manager

I denne guide lærer du hvordan du registrerer knap kliks ved hjælp af Google Tag Manager og hvordan du videresender disse data til Google Analytics. Hvis du ikke har installeret Google Tag Manager på dit site, så er tiden inde nu til at gøre dette. Det bliver nemlig meget nemmere at styre dine marketing aktiviteter […]

Google Tag Manager
20. juli 2018

Sådan deler du nøgletal i Google Analytics med kollegaer

Du vil højst sandsynlig gerne dele vigtige KPI’er og nøgletal i Google Analytics med kollegaer, kunder og andre samarbejdspartnere. Det er der heldigvis flere måder at gøre dette på, også automatisk hvis du ønsker dette. Vi forslår to måder at gøre dette på og så kan du bedømme om du vil gøre det på den […]

Google Analytics
8. juni 2018

Hvad er event tracking i Google Analytics?

Event tracking betyder at du kan tracke specikke actions på dit website, for eksempel antal kliks på Læg i Kurv knap eller antal udfyldte formularer. Andre eksempler kan være: Download af PDF fil Tilmeldte til nyhedsbrev Klik på et link til et andet website Mest besøgte fejlsider (404) på website Og meget andet.. For at […]

Google Analytics
14. maj 2018

Hvad er et segment i Google Analytics?

Segmenter i Google Analytics er en gruppe besøgende til dit website, som deler fælles karakteristik. De isolerer specifikke typer af trafik inde i din rapportering, hvilket gør at du kan bruge denne data på en mere effektiv måde. Du vil derfor lettere kunne identificere trends som direkte har indflydelse på dit forretning – for eksempel […]

Google Analytics
  • 1
  • 2