Blog

8. juni 2018

Hvad er event tracking i Google Analytics?

Event tracking betyder at du kan tracke specikke actions på dit website, for eksempel antal kliks på Læg i Kurv knap eller antal udfyldte formularer. Andre eksempler kan være:

  • Download af PDF fil
  • Tilmeldte til nyhedsbrev
  • Klik på et link til et andet website
  • Mest besøgte fejlsider (404) på website

Og meget andet..

For at benytte event tracking kræver det at den almindelige Google Analytics kode bliver tilpasset og justeret yderligere. Dog hvis du har installeret Google Tag Manager fra starten af, så kan du allerede nu planlægge hvilke events du gerne vil tracke og derefter lave opsætningen direkte inde i Google Tag Manager (Vel og mærke at du kender programmet).

De events du gerne vil lave er selvfølgelig dem der understøtter din forretning – både i forbindelse med salg og mikro mål som typisk er før salgs aktiviteter (PDF downloads, formular udfyldninger, salgs materiale etc).

Og ja, de events du gerne vil tracke kan sendes over i Google Analytics så du har det hele samlet ét sted – på den måde vil du også kunne se hvilke trafik kilder der performer for dine events.

Vil du vide mere om tracking med Google Tag Manager? Send os en besked herunder og vi vender tilbage til dig asap.







Google Analytics
About JA